Arrival in Stellenbosch

Hi there!(English below)

Ik zit nu een paar dagen in Stellenbosch, Zuid Afrika, en er zijn me een paar dingen opgevallen. De tijd vliegt hier, of het voelt in ieder geval alsof er een week voorbij is, terwijl dit pas m’n tweede volle dag hier is.  Dat zal vooral komen omdat ik van de ene activiteit in de andere val.
(Dat geldt overigens niet alleen voor nu, maar ook de rest van de afgelopen anderhalve maand, love tentamens en afscheidsfeestjes en andere feestjes)

Anyway, de intro is pas net begonnen en heb al bijna geen vrije tijd meer. Enkel op een goede manier gelukkig! Ik woon hier met z’n vijftienen in een huis genaamd The Beach House, en ja, het heeft een soort van beach. Of in ieder geval een zwembad, daar doe ik het ook voor. Helaas is er nog geen kans dat we dat zwembad binnen een paar weken kunnen gebruiken, het is hier namelijk winter. En nu denken jullie waarschijnlijk hetzelfde over winters in Zuid Afrika als ik, hoe erg kan het zijn?!, maar niks is minder waar. Ik ben vanmorgen naar de uni gelopen onder het genot van 2 graden celcius. Overdag is het gelukkig wel wat warmer, zo’n 15 graden, maar hoop wel dat het snel warmer wordt.

Een andere kleine eigenaardigheid is het feit dat de Afrikaanse regening blijkbaar een policy heeft ingevoerd dat ze in verschillende delen van Zuid Afrika af en toe af te sluiten van elektriciteit. Jaja, je gelooft het niet, maar dat kan gewoon. Tijdens de laatste stroomstoring op de zuid as zijn er verschillende zenuwinzinkingen en hartaanvallen geweest, maar hier in Stellenbosch is het absoluut geen probleem. Het werk gaat hier allemaa al een tandje langzamer, dus als de stroom weer uitvalt, dan doen we toch allemaal gewoon nog net iets rustiger aan. Maar hoewel ik nog niet helemaal kan wennen aan de stroom uitval, bevalt dit rustigere tempo me wel, ik doe enthousiast mee.

Waar ik ook erg aan moet wennen is dat alles hier beveiligd is en dat zodra het donker is, om 6u ‘s avonds, je niet meer alleen naar buiten kan. Het alarm is al zeker 3 keer per ongeluk afgegaan sinds ik hier ben (niet alleen door mij trouwens). Al durf ik na de ‘safety lessons’ sowieso niet echt meer naar buiten, dus veel van de stad zal ik niet zien. Nee, uiteindelijk is het wel een handige manier om sociaal te zijn, want je mag nooit forever alone zijn!

Verder heb ik het hier gewoon heel erg naar m’n zin, de omgeving is echt super mooi, de mensen zijn heel leuk en de wijn is belachelijk goedkoop, en smaakt ook nog eens prima, wat wil je nog meer?! Een ander groot voordeel is dat de feestjes hier eerder eindigen dan in Nederland, en dus ook eerder beginnen, lang leven goede feestjes en goede nachtrust. Ik hoop maar dat tegen de tijd ik weer in Nederland kom, ik het nachtleven daar nog wel aankan.
Dat was het wel zo’n beetje voor deze week.

Xoxo

Hi there!

A couple of days ago I arrived in Stellenbosch, and it is so beautiful here! But first things first, the fact that I am in Stellenbosch mostly means one thing. It means that I’ve completed my biggest challenge through the last 1,5 ’ve completed my biggest challenge through the last 1,5 years, which was travelling to South Africa to complete my study there. I’m so happy it finally worked out! But back to being in South Africa. Now that I’m finally here there is also much more interesting things to talk about other than just uni. Nevertheless I haven’t done too much since I’ve arrived on Monday. I was really tired from my flight and the parties I’ve been to lately and all the new impressions. But what I do know is that it’s really beautiful around here, but also really cold. I’ve always thought that winters in South Africa would still be really nice, but I know better now.

Another interesting thing about South Africa is the fact that every now and then, the government decides to stop providing electricity in a particular district for some hours. I can’t imagine many other places where things like this could happen, but since everybody seems to be extremely fine with it, I’ll probably find a way to live with it as well.

Below there are some pictures of my place and the city.

Speak to you soon! xoxo

image1 (1)
image6 (1)

The campus (yes, it looks much warmer than it actually is)

image3 (1) image6

They’ve got the best cupcakes around here

image2 (2)

My first South African “Braai”

image3

Leave a Reply

